zaterdag 1 december 2012

Bezoek aan galerij Blomme !

In de les muzische grondhouding kregen we de opdracht om 3cultuurproeven uit te voeren. Het was de bedoeling dat we eens iets deden wat niet alledaags is, zoals bijvoorbeeld het bezoek van een museum, tentoonstelling, galerij, .. Het moest te maken hebben met kunst, dans, expressie, ...

Ik ging op bezoek in galerij Blomme in Roeselare !

 


Toen ik de galerij binnen ging zag ik onmiddellijk allemaal kunstwerken met het onderwerp ' Man en vrouw '. Het waren kunstwerken die de warmte tussen de relatie van een man en vrouw uitstraalden. Alle kunstwerken waren gemaakt van keramiek. Wat mij ook opviel was dat er met donkere kleuren gewerkt was, met bruine tinten. Zo zie je ook maar dat donkere kleuren ook mooi kunnen zijn. Het zijn niet alleen fleurige kleuren die mooi kunnen zijn. De kunstwerken waren ook oneffen, niet egaal. Dit toonde ook het 'niet perfect zijn' aan. Want er is niemand die perfect is. Ook toonden de kunstwerken eenvoud aan. Eenvoud kan mooi en goed zijn. De geslachtsdelen werden op een speciale manier voorgesteld. Ze accentueerde ze door met een andere soort klei te werken, witte klei. Hieronder zie je enkele foto's die ik genomen heb van de kunstwerken uit keramiek.


 

 





 

 

 
 
 
Wie meer informatie wil over de galerij kan hier terecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten