woensdag 14 mei 2014

Elektronische tools in de klas!

Elektronische tools in de klas!

Deze week mochten de kleuters met iets volledig nieuw experimenteren, namelijk de 'Beebot' en de 'Penpal'. Ze waren dan natuurlijk ook heel erg enthousiast. De 'Beebot' en de 'Penpal' sloegen in als een hit bij de kinderen. De Beebot is geen gewone bij, maar een bij die kan rijden. De Penpal is niet zomaar een micro, maar een micro die dingen vanzelf kan zeggen!


Beebot
Penpal
 
De Beebot en de Penpal zijn niet alleen leuk, maar ook heel leerrijk! De kleuters leerden ondertussen cijfers herkennen en leerden de benaming van verschillende bloemen. De bedoeling was dat de kleuters een kaartje namen met een cijfer en hetzelfde aantal bloemen erop. Dan konden ze met de Beebot rijden tot aan hetzelfde cijfer en aantal bloemen. Als de Beebot op het juiste kaartje stond, dan konden de kleuters met de Penpal op het stickertje gaan staan en dan zei de Penpal het aantal bloemen en de benaming van de bloem.



Een tweede spelletje die de kleuters met de Beebot en de Penpal uitvoerden, was de groenten- en fruitmatrix. De kleuters konden de kaartjes juist leggen in de lege vakken. Ze konden bovenaan kijken naar het soort groente of fruit en aan de zijkant naar de cijfers. Zo konden ze bijvoorbeeld in het vakje waar de prent van de appel en het cijfer 1 elkaar kruisten het kaartje leggen met 1 appel. De Beebot reed telkens naar een ander vakje en zo wisten de kleuters dan welk kaartje de volgende was die ze moesten leggen. Ook konden de kleuters dan opnieuw met de Penpal luisteren naar de benaming van de groente of fruit en het aantal.

 
 
 
De kleuters hebben een leuke tijd beleefd met de Beebot en de Penpal, maar ook vooral een heel leerrijke tijd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten